Tur til Magnor Glassverk og Kvinnemuseet

38 medlemmer av LOP lokallag Sarpsborg var på en fin tur den 12. mai. Turens mål var først Magnor Glassverk og deretter Kvinnemuseet i Kongsvinger.

Turen gikk med buss gjennom indre Østfold og på småveier i Vermland i vakkert vårvær. På Magnor var det en enkel lunsj og omvisning i glassverket. Det var også mye fint å se på og eventuelt kjøpe i butikkene tilknyttet glassverket. Etter et par timer dro vi videre til Kvinnemuseet der vi ble tatt imot av museumssjefen som ga oss en introduksjon til museets historie og de ulike utstillingene. Museet holder til i en gammel trevilla som i sin tid var barndomshjemmet til kunstneren Dagny Juel. På tilbaketuren stoppet vi på Slåbrua gjestegård for middag -grillet kyllingbryst og «tilslørte Odalspiker» til dessert. Et godt og hyggelig måltid før bussen brakte oss trygt hjem til Sarpsborg.

alt

alt

alt

alt

@